Moving World | Karanténa? O důvod víc k pohybu! | Moving World

Karanténa? O důvod víc k pohybu!

Kdy jindy je důležitější připomenout si radost z tance a cvičení než zrovna v situaci, která momentálně tíží každého z nás? Taneční studia a posilovny jsou zavřené, ale i čas doma můžeme věnovat pohybu a udržování tělesné kondice. Jak na to? Na otázky související s karanténou jsme se zeptali našich lektorů a tady jsou jejich odpovědi!

Jak trávíte čas v karanténě?


Andy Pavelcová
- Jóga FITFAB

Práce mám úplně stejně jako předtím. Největším rozdílem tak je, že díky homeoffice ušetřím čas, který bych jinak trávila dojížděním do zaměstnání. Ten věnuji cvičení a vaření. Je to vlastně příjemná změna, kterou bych si užívala, kdyby venku neřádil virus. 

Martina Drašarová - Heels & Catwalk, Reggaeton urbano

Trávím čas s rodinou! Užíváme si na maximum, že můžeme být všichni stále spolu. V pracovním kolotoči to je především vzácnost, a tak jsme moc rádi, že teď máme čas na spoustu her a procházky do lesa. Každý den také máme rodinný kruhový trénink, do kterého se zapojí celá rodina!

Ondra Starosta – Kruhové tréninky

Čas trávím velice produktivně a samozřejmě se mi nevyhýbá ani cvičení doma! Hodně času tak trávím ve své domácí posilovně, užívám si chvíle se svojí drahou polovičkou a čekám na návrat do normálu.

Anet Antošová – Twerk Anet

Svůj čas trávím různě, řekla bych celkem kreativně a efektivně, avšak jedno se snažím dodržovat a to je režim. Bez něj mi začne kolísat nálada a to nechceme... Mám to již natrénované od prosince, kdy mě čekala operace a následná rekonvalescence s tím rozdílem, že předtím byla má "karanténa" pouze postel, nyní byla rozšířena na celý byt plus dokonce venčení. Jsem zvyklá každý víkend cestovat a to je již od operace pasé. Ve své podstatě už 4. měsíc poznávám svůj pronajatý byt na Vinohradech. Zjistila jsem, že máme i zahradu a ta se teď hodí. 


Jak se udržujete v kondici?


Mauritius & Elvira - Bachata

Karanténa omezuje, ale nebere možnost se zlepšovat doma. A my toho využíváme na 100 %! Každý den pokračujeme v našich trénincích a věříme, že systematická práce na sebezlepšování je hlavním prostředkem rozvoje v období karantény i mimo ni.

Nataša Novotná – Gaga people

Snažím se být pořád aktivní! Hodně času trávím na zahradě u rodičů, kde stříhám ovocné stromy. Mimoto nezapomínám ani na tanec a kondici si udržuji každodenními online Gaga lekcemi.

Filip Jankovič - Kids & Parents, Kids dance, Ladies dance
Zatím nejsem tak aktivní, jako tomu bylo před karanténou, ale přistupuji k tomu tak, že i tělo si potřebuje odpočinout. Úplně bez pohybu ale nejsem, protože vedu online lekce. Kondici si tedy udržuji.

Eva Krejčířová – Latino ladies

V kondici se udržuji tím, že každý den běhám, cvičím doma břicho, abych měla pořádný pekáč do plavek, protahuji se, abych dala nohu až za hlavu jako Kačenka Stryková (kurzy jógy) a posiluji nártíky.

 

Jaký tip máte pro členy MW, kteří chtějí zůstat aktivní i přes karanténu?


Andy Pavelcová - Jóga FITFAB

Doporučila bych jim, ať si pustí jakékoliv video z fitness programu od FITFAB
Strong. Jsou na YouTube a zdarma pro všechny! A pokud mají v blízkosti bydliště
les nebo park, tak ať aspoň občas vyběhnou nebo se projdou.

Mauritius & Elvira - Bachata

Za prvé - nevěšte hlavu a neztrácejte optimismus! Za druhé – vytvořte si systematické tréninky i u vás doma. Za třetí – jezte zdravě a s mírou.

Anet Antošová – Twerk Anet

Nesedět na gauči a něco začít dělat! :-) Základem je plán - co, kdy a jak. Pak samozřejmě dodržení plánu, bez kterého je samotný plán k ničemu. Určitě je dobré vstávat a chodit spát ve stejnou dobu. Vstávat brzy a svůj den začít meditací, krátkou rozcvičkou a sprchou - to vás nakopne! Co se týká samotného tancování, pak v současné době je k dispozici obrovské množství online streamovaných tanečních lekcí - placených i zdarma. Je toho plný Instagram. Otázkou je, co si z té spousty možností vybrat. Začala bych u vašich oblíbených lektorů a postupně se dostala i k těm, které neznáte a rádi byste je zkusili. Ne vždy platí, že to, co je zdarma, je lepší. Zkuste lektory v této těžké době podpořit a jejich lekci si koupit. Odvděčí se vám skvělou energií, motivací a vůbec tím báječným pocitem po vaší společné taneční session. 

Roman Valenta – Kruhové tréninky

Poradil bych, ať se aktivně hýbeme. Buďme aktivní (kdy nejsme zavěšení do vazů) ve statických pozicích přes celý den. Aktivně se napřimujme, ať už třeba sledujeme nějaký seriál na Netflixu nebo vaříme oběd. Právě tato svalová aktivita nás udrží fit. Pojďme tedy co nejvíce nabourávat statické pozice pohybem a napřímeným sedem/stojem.


Do čeho jste se pustili doma v karanténě, co jste jinak dlouho odkládali nebo na to neměli čas? 


Martina Drašarová - Heels & Catwalk, Reggaeton urbano

Čas věnuji úklidu, čtení knížek a malování obrazů. Radost si dělám i pečením chleba a housek. Nezapomínám si také vyčistit hlavu a meditovat.

Mauritius & Elvira - Bachata

Máme konečně čas popřemýšlet nad věcmi, kterým v každodenním životě už nevěnujeme tolik pozornosti. Mimoto čteme knihy a díváme se na filmy.

Nataša Novotná – Gaga people

Našla jsem si čas na doladění maličkostí – zrcadlo ve vstupní hale konečně visí!

Eva Krejčířová – Latino ladies

Rozhodla jsem se, že se doučím všechno, na co nemám normálně čas. Jezdím na dvorku na skatu, vytáhla jsem švihadlo a objevila u sestry trampolínu (to salto do konce karantény prostě skočím!).


Jak vypadá během karantény váš jídelníček?


Ondra Starosta – Kruhové tréninky

Můj jídelníček se nijak neliší od stravování v běžném režimu. Dávám si 4-5 jídel denně, které by k mé váze měly splňovat následující nutriční hodnoty - 4-5 000 kalorií, 150-190 g bílkovin, 400-500 g sacharidů a 70-120 g tuků.

Martina Drašarová - Heels & Catwalk, Reggaeton urbano

Jídelníček jsem se snažila nezměnit. Největším rozdílem oproti normálu je to, že je určitě trochu skromnější a více si vážím surovin, se kterými nakládám s větší rozvahou.

Filip Jankovič - Kids & Parents, Kids dance, Ladies dance

Každý den začínám domácím smoothie z ovoce a zeleniny, pak si dám denní přísun ovesných vloček s ořechy a k večeru si dopřeji podle chuti a nálady.

Roman Valenta – Kruhové tréninky

Karanténou se žádné dramatické změny v jídelníčku nekonaly. Například dneska jsem začínal svůj den vydatnou snídaní složenou z ovesné kaše (ovesné vločky, ořechy, semínka, sušené ovoce, syrovátkový protein). K obědu jsem měl zeleninový salát s pohankou a tučným sýrem. A k večeři si nejspíše udělám míchané vejce se salátem se semínky a olejem.

Doufáme, že se již brzy znovu setkáme v našem studiu, ale do té doby vám přejeme příjemné domácí cvičení a tančení.

S láskou k tanci a pohybu,

studio Moving World